Favela Fabric lanceert The Social Shop

De Hypotheker, Energiedirect.nl en Oxfam Novib zijn de eerste deelnemers

28 AUGUSTUS 2012, AMSTERDAM
Samenvatting
Vandaag gaat The Social Shop van start. Hiermee kunnen merken hun bestaande klanten activeren als verkopers. Klanten krijgen voor het eerst de mogelijkheid om een eigen online shop te openen, met daarin hun favoriete product.

“Enthousiaste klanten zijn je beste verkopers”, zegt Sander Dullaart, initiatiefnemer van The Social Shop, “via sociale netwerken bereiken zij tegenwoordig met gemak een publiek van een paar duizend man.”

Een slimme integratie met sociale netwerken (o.a. Facebook en Twitter) maakt het voor klanten kinderlijk eenvoudig om hun shop onder de aandacht te brengen van vrienden, kennissen en volgers. Voor elk product dat via de shop wordt verkocht, ontvangt de klant een beloning die kan oplopen tot boven de 100 euro. Deze beloning kan hij op zijn beurt delen met de koper, of (deels) ten goede laten komen aan een goed doel als Oxfam Novib.

“Omdat mensen in elkaars netwerk qua eigenschappen op elkaar lijken, zijn de argumenten van de verkoper veel relevanter voor zijn vrienden dan een doorsnee reclame uiting.”, vervolgt Dullaart, “Onderzoek wijst uit dat de mening van een vriend online als meest betrouwbare bron wordt gezien.” *

The Social Shop voldoet daarbij aan de criteria van communicatie via social media: Eerlijk, open en transparant. Zo moet de verkoper het product wat hij aanbiedt zelf hebben zodat hij het uit eigen ervaring kan aanbevelen. Daarnaast is de beloning zichtbaar voor iedereen, waardoor precies duidelijk is wie waarvoor beloond wordt.

Voor de klant is het vooral een leuke ervaring. Hij krijgt een online shop die elk moment te optimaliseren is, kan tips en tricks uitwisselen met andere shopkeepers, campagnes bedenken en uitzetten via sociale netwerken en daarnaast direct communiceren met de mensen achter zijn favoriete merken.

“Merken kunnen met The Social Shop de stap maken naar èchte social sales. Veel lof gaat uit naar De Hypotheker, Energiedirect.nl en Oxfam Novib die de durf en innovatiedrang hebben om hun klanten en donateurs als eerste een Social Shop aan te bieden.”, zegt Dullaart daarover.

Contactpersonen
Over Social Shop

'Een enthousiaste klant is uw beste verkoper'

Dit oude marketingprincipe wint aan waarde door de opkomst van sociale media. Deze hebben consumenten de middelen gegeven om grote groepen vrienden te bereiken en in beweging te brengen. 

Dat maakt dat een goed member-get-member programma al snel de investering waard is. De Social Shop is Nederlands grootste online member-get-member programma. 

Centraal hierin staan de Social Shops: Via ons programma worden consumenten uitgenodigd een online shop te openen met daarin hun favoriete producten van het betreffende bedrijf. Deze mogen ze vervolgens hun vrienden met korting aanbieden.

Het programma heeft een duurzaam karakter; een shop is er voor langere tijd. Naast koppelingen met sociale netwerken, email en whatsapp bevat de shop ook offline activatiemiddelen. 

Zo kunnen bijvoorbeeld cadeaukaarten worden uitgegeven die een enthousiaste klant aan een vriend kan overhandigen.

Al tientallen bedrijven outsourcen hun programma aan ons. Wij zijn een specialist; doen alleen dit.

Het programma kan jaar in jaar uit klinkende resultaten opleveren. Voor sommige klanten verzorgt het 20 procent van de jaarlijkse klantinstroom en laat het de klantenbase elk jaar met 6 procent groeien.

Sinds de lancering van de Social Shop in het najaar van 2012 hebben meer dan 80.000 consumenten een shop geopend, is er via hen voor meer dan EUR 35 miljoen aan producten en diensten verkocht, en keerden we honderdduizenden euro's aan beloningen uit.


Voor meer informatie: Wij hebben een speciale site voor bedrijven.

berichten