Social Shop geeft klanten gratis banner op NU.nl

Enthousiaste klanten geloofwaardiger dan adverteerder

10 DECEMBER 2012, AMSTERDAM
Samenvatting
Vanaf 10 december geeft The Social Shop haar klanten gratis advertentieruimte op de best bezochte nieuwssite van Nederland.

Daardoor kunnen zij dus een sterke toename in verkeer naar hun shop verwachten, en daardoor ook meer ‘verkopen’. Voor elk verkocht product is een beloning beschikbaar voor de shopkeeper.

Normaal promoten zij hun Shop via posts op sociale netwerken, maar vanaf deze week kunnen zij dat dus ook doen met een prominente banner op Nu.nl.

“Voor zover wij weten is dit de eerste keer dat consumenten zelf een banner kunnen maken en plaatsen”, zegt Sander Dullaart, initiatiefnemer van The Social Shop, “en we verwachten grote hoeveelheden clicks. Consumenten vertrouwen elkaar nou eenmaal meer dan advertenties.”

De actie is opgezet in samenwerking met Anderzorg; een zorgverzekeraar die nu al, via de Social Shop, zeer succesvol wordt gepromoot door haar klanten. Deze klanten kunnen zelf een banner ontwerpen die linkt naar hun eigen Social Shop. Vervolgens wordt de banner geplaatst op Nu.nl.

Op het moment dat de banner daadwerkelijk wordt vertoond, wordt er automatisch een screenshot van gemaakt. Deze wordt, als bewijs, op de Facebook pagina van de shopkeeper gepost. Ook dat screenshot linkt weer naar de Social Shop van de Anderzorg klant.

Een voorbeeld van een Social Shop is die van Ruud: https://www.socialshop.nl/rudedadude/anderzorg.

Hij heeft in 2 weken al meer dan 10 vrienden aan de goedkoopste zorgverzekering van Nederland geholpen.

Over The Social Shop

Door hun eigen Social Shop te starten kunnen consumenten hun favoriete producten en diensten promoten binnen hun sociale netwerk. Sinds de start eind augustus hebben ruim 3.000 mensen een eigen shop geopend, en dat aantal groeit hard.

The Social Shop is een performance based social sales platform, te vinden op www.socialshop.nl. The Social Shop is een initiatief van Favela Fabric Services, een bureau dat bedrijven helpt professionele en doelgerichte online dialogen met klanten te voeren; zij is een joint venture tussen SNT en Favela Fabric.

Citaten
"“Voor zover wij weten is dit de eerste keer dat consumenten zelf een banner kunnen maken en plaatsen. We verwachten grote hoeveelheden clicks. Consumenten vertrouwen elkaar nou eenmaal meer dan advertenties.”" Sander Dullaart
Contactpersonen
Over Social Shop

'Een enthousiaste klant is uw beste verkoper'

Dit oude marketingprincipe wint aan waarde door de opkomst van sociale media. Deze hebben consumenten de middelen gegeven om grote groepen vrienden te bereiken en in beweging te brengen. 

Dat maakt dat een goed member-get-member programma al snel de investering waard is. De Social Shop is Nederlands grootste online member-get-member programma. 

Centraal hierin staan de Social Shops: Via ons programma worden consumenten uitgenodigd een online shop te openen met daarin hun favoriete producten van het betreffende bedrijf. Deze mogen ze vervolgens hun vrienden met korting aanbieden.

Het programma heeft een duurzaam karakter; een shop is er voor langere tijd. Naast koppelingen met sociale netwerken, email en whatsapp bevat de shop ook offline activatiemiddelen. 

Zo kunnen bijvoorbeeld cadeaukaarten worden uitgegeven die een enthousiaste klant aan een vriend kan overhandigen.

Al tientallen bedrijven outsourcen hun programma aan ons. Wij zijn een specialist; doen alleen dit.

Het programma kan jaar in jaar uit klinkende resultaten opleveren. Voor sommige klanten verzorgt het 20 procent van de jaarlijkse klantinstroom en laat het de klantenbase elk jaar met 6 procent groeien.

Sinds de lancering van de Social Shop in het najaar van 2012 hebben meer dan 80.000 consumenten een shop geopend, is er via hen voor meer dan EUR 35 miljoen aan producten en diensten verkocht, en keerden we honderdduizenden euro's aan beloningen uit.


Voor meer informatie: Wij hebben een speciale site voor bedrijven.

berichten