Bol.com-klant kan favoriete artikelen nu zelf verkopen via social media

16 JULI 2013, AMSTERDAM
Samenvatting
Sinds vandaag is de Social Shop officieel partner van bol.com. Hiermee krijgen klanten de mogelijkheid om met twee muisklikken een eenvoudige online shop te starten, met daarin hun favoriete bol.com artikel.

Een slimme integratie met sociale netwerken (Facebook, Twitter, etc) maakt het voor een bol.com klant kinderlijk eenvoudig om haar shop onder de aandacht te brengen van vrienden, kennissen en volgers.

Voor elk product dat via zijn aanbeveling wordt verkocht, ontvangt de klant een beloning. Die kan oplopen tot wel 8% van het aankoopbedrag. Hij kan deze delen met de koper.

“Enthousiaste klanten zijn de beste verkopers”, Sander Dullaart, initiatiefnemer van de Social Shop, “en via sociale netwerken bereiken zij met gemak enkele duizenden familieleden, vrienden, collega’s en relaties.”

“Het leuke daarbij is dat mensen in elkaars netwerk op elkaar lijken. De argumenten van een vriend of kennis zijn daardoor relevanter dan een doorsnee reclame uiting.”, vervolgt hij, “En onderzoek laat zien dat de mening van een vriend als een zeer betrouwbare bron wordt gezien.”

Iedereen die enthousiast is over een product dat zij bol.com heeft gekocht kan haar enthousiasme delen door een shop te openen. Elk artikel dat bol.com verkoopt kan de shop in, van ebooks en buitenspeelgoed tot wasmachines en grasmaaiers.

Een bol.com social shop kan men eenvoudig starten via https://www.socialshop.nl/bol-com.

Over de Social Shop

Sinds de lancering van de Social Shop, in september vorig jaar, openden al meer dan tienduizend consumenten een eigen shop. Gezamenlijk verkochten zij al vele duizenden producten, en werd al voor honderdduizenden euro’s aan beloningen aan hen uitgekeerd.

De Social Shop is een social sales netwerk, te vinden op www.socialshop.nl. De Social Shop is een initiatief van Favela Fabric, een bureau dat bedrijven helpt professionele online dialogen met klanten en medewerkers te voeren.

Contactpersonen
Over Social Shop

'Een enthousiaste klant is uw beste verkoper'

Dit oude marketingprincipe wint aan waarde door de opkomst van sociale media. Deze hebben consumenten de middelen gegeven om grote groepen vrienden te bereiken en in beweging te brengen. 

Dat maakt dat een goed member-get-member programma al snel de investering waard is. De Social Shop is Nederlands grootste online member-get-member programma. 

Centraal hierin staan de Social Shops: Via ons programma worden consumenten uitgenodigd een online shop te openen met daarin hun favoriete producten van het betreffende bedrijf. Deze mogen ze vervolgens hun vrienden met korting aanbieden.

Het programma heeft een duurzaam karakter; een shop is er voor langere tijd. Naast koppelingen met sociale netwerken, email en whatsapp bevat de shop ook offline activatiemiddelen. 

Zo kunnen bijvoorbeeld cadeaukaarten worden uitgegeven die een enthousiaste klant aan een vriend kan overhandigen.

Al tientallen bedrijven outsourcen hun programma aan ons. Wij zijn een specialist; doen alleen dit.

Het programma kan jaar in jaar uit klinkende resultaten opleveren. Voor sommige klanten verzorgt het 20 procent van de jaarlijkse klantinstroom en laat het de klantenbase elk jaar met 6 procent groeien.

Sinds de lancering van de Social Shop in het najaar van 2012 hebben meer dan 80.000 consumenten een shop geopend, is er via hen voor meer dan EUR 35 miljoen aan producten en diensten verkocht, en keerden we honderdduizenden euro's aan beloningen uit.


Voor meer informatie: Wij hebben een speciale site voor bedrijven.

berichten