ANWB daagt leden uit Wegenwacht te verkopen

05 SEPTEMBER 2013, AMSTERDAM
Samenvatting
De ANWB biedt vanaf vandaag haar leden de mogelijkheid Wegenwacht Service te verkopen aan vrienden en bekenden. ANWB leden hebben de mogelijkheid om met twee muisklikken een online shop te starten, met daarin de Wegenwacht Services van de ANWB. ANWB werkt hierin samen met de Social Shop.

Een slimme integratie met sociale netwerken (Facebook, Twitter, etc) maakt het voor de ANWB leden kinderlijk eenvoudig om hun shop onder de aandacht te brengen van vrienden, kennissen en volgers.

Voor elk product dat via zijn aanbeveling wordt verkocht, ontvangt de klant een beloning van €20. “De Wegenwacht is een typisch product waar mensen enthousiast over zijn”, aldus Mark Boekraad, manager campagnes bij de ANWB, “het is nou eenmaal vaak een enorme opluchting om snel weer op pad te kunnen na een pechgeval.” “In eerste instantie dagen we leden uit om Wegenwacht te verkopen. Maar we sluiten niet uit dat we in de toekomst ook onze leden gaan vragen om andere typische ANWB-producten en diensten te verkopen”.

“Het leuke daarbij is dat mensen in elkaars netwerk op elkaar lijken. De argumenten van een vriend of kennis zijn daardoor relevanter dan een doorsnee reclame uiting.”, zegt Sander Dullaart, initiatiefnemer van de Social Shop, “en via sociale netwerken bereiken zij met gemak enkele duizenden familieleden, vrienden, collega’s en relaties.” Iedereen die enthousiast is over de Wegenwacht kan haar enthousiasme delen door een shop te openen.

Een ANWB social shop kan men eenvoudig starten via www.socialshop.nl.

Naast de Wegenwacht van de ANWB kan zij ook éen van de miljoenen andere producten in haar shop opnemen, promoten, en verdienen.

Over ANWB

De ANWB is een vereniging met bijna 4 miljoen leden, die zich inzet voor de belangen van haar leden op het gebied van vakantie, vrije tijd en mobiliteit. Daarnaast biedt de ANWB een breed assortiment producten, diensten en activiteiten in de sfeer van hulpverlening, reizen, verzekeringen en informatie.

Over de Social Shop

De Social Shop is een social commerce netwerk, te vinden op www.socialshop.nl. Sinds de lancering van de Social Shop, in september vorig jaar, openden al meer dan tienduizend consumenten een eigen shop. Gezamenlijk verkochten zij al vele duizenden producten, en werd al voor honderdduizenden euro’s aan beloningen aan hen uitgekeerd.

Contactpersonen
Over Social Shop

'Een enthousiaste klant is uw beste verkoper'

Dit oude marketingprincipe wint aan waarde door de opkomst van sociale media. Deze hebben consumenten de middelen gegeven om grote groepen vrienden te bereiken en in beweging te brengen. 

Dat maakt dat een goed member-get-member programma al snel de investering waard is. De Social Shop is Nederlands grootste online member-get-member programma. 

Centraal hierin staan de Social Shops: Via ons programma worden consumenten uitgenodigd een online shop te openen met daarin hun favoriete producten van het betreffende bedrijf. Deze mogen ze vervolgens hun vrienden met korting aanbieden.

Het programma heeft een duurzaam karakter; een shop is er voor langere tijd. Naast koppelingen met sociale netwerken, email en whatsapp bevat de shop ook offline activatiemiddelen. 

Zo kunnen bijvoorbeeld cadeaukaarten worden uitgegeven die een enthousiaste klant aan een vriend kan overhandigen.

Al tientallen bedrijven outsourcen hun programma aan ons. Wij zijn een specialist; doen alleen dit.

Het programma kan jaar in jaar uit klinkende resultaten opleveren. Voor sommige klanten verzorgt het 20 procent van de jaarlijkse klantinstroom en laat het de klantenbase elk jaar met 6 procent groeien.

Sinds de lancering van de Social Shop in het najaar van 2012 hebben meer dan 80.000 consumenten een shop geopend, is er via hen voor meer dan EUR 35 miljoen aan producten en diensten verkocht, en keerden we honderdduizenden euro's aan beloningen uit.


Voor meer informatie: Wij hebben een speciale site voor bedrijven.

berichten