25.000ste Social Shop geopend

Aantal gebruikers in de afgelopen twee maanden verdubbeld

06 JANUARI 2014, AMSTERDAM
Samenvatting
Het Social Shop netwerk is in de afgelopen 2 maanden gegroeid van 13.000 naar 25.000 shops. Elke 2 minuten verkocht éen van de shops een product. Daarmee werd voor honderdduizenden euro's aan beloningen verdiend.

Iets meer dan een jaar na lancering hebben al 25.000 consumenten een eigen Social Shop geopend. De afgelopen twee maanden groeide het netwerk van 13.000 naar 25.000 shops. Elke 2 minuten werd een product via éen van de shops verkocht.

Ook het aantal merken dat via de Social Shop kan worden verkocht is hard gegroeid. Onder meer Microsoft, Sanoma, Neckermann reizen, Menzis, GSMwijzer, De Friesland Zorgverzekeraar en Brand New Day sloten zich recentelijk aan bij het netwerk.

"Veel A-merken partneren sinds kort met ons," zegt Sander Dullaart, founder van de Social Shop, "wat betekent dat shopkeepers steeds meer van hun favoriete producten in hun shop kunnen plaatsen."

"Van onze shopkeepers kregen we een mooi wensenlijstje: Mode, telecom, woonartikelen, babyspullen, auto's...maar ook hun favoriete biermerk willen ze graag in hun shop kunnen promoten." 

"In de eerste maanden van 2014 komen we met het toevoegen van verscheidene A-merken tegemoet aan deze wensen." aldus Dullaart, "We verwachten in het eerste kwartaal nogmaals te verdubbelen."

Citaten
""Veel a-merken partneren sinds kort met ons, wat betekent dat shopkeepers steeds meer van hun favoriete producten in hun shop kunnen plaatsen."" Sander Dullaart
""Van onze shopkeepers kregen we een mooi wensenlijstje: Mode, telecom, woonartikelen, babyspullen, auto's...maar ook hun favoriete biermerk willen ze graag in hun shop kunnen promoten. In de eerste maanden van 2014 komen we met de lancering van verscheidene a-merken tegemoet aan hun wensen."" Sander Dullaart
""We verwachten in het eerste kwartaal nogmaals te verdubbelen."" Sander Dullaart
Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over Social Shop

'Een enthousiaste klant is uw beste verkoper'

Dit oude marketingprincipe wint aan waarde door de opkomst van sociale media. Deze hebben consumenten de middelen gegeven om grote groepen vrienden te bereiken en in beweging te brengen. 

Dat maakt dat een goed member-get-member programma al snel de investering waard is. De Social Shop is Nederlands grootste online member-get-member programma. 

Centraal hierin staan de Social Shops: Via ons programma worden consumenten uitgenodigd een online shop te openen met daarin hun favoriete producten van het betreffende bedrijf. Deze mogen ze vervolgens hun vrienden met korting aanbieden.

Het programma heeft een duurzaam karakter; een shop is er voor langere tijd. Naast koppelingen met sociale netwerken, email en whatsapp bevat de shop ook offline activatiemiddelen. 

Zo kunnen bijvoorbeeld cadeaukaarten worden uitgegeven die een enthousiaste klant aan een vriend kan overhandigen.

Al tientallen bedrijven outsourcen hun programma aan ons. Wij zijn een specialist; doen alleen dit.

Het programma kan jaar in jaar uit klinkende resultaten opleveren. Voor sommige klanten verzorgt het 20 procent van de jaarlijkse klantinstroom en laat het de klantenbase elk jaar met 6 procent groeien.

Sinds de lancering van de Social Shop in het najaar van 2012 hebben meer dan 80.000 consumenten een shop geopend, is er via hen voor meer dan EUR 35 miljoen aan producten en diensten verkocht, en keerden we honderdduizenden euro's aan beloningen uit.


Voor meer informatie: Wij hebben een speciale site voor bedrijven.

berichten